Vodafone Duitsland heeft een Gold Award gewonnen in de categorie “Best DACH Campaign” tijdens de SABRE Awards 2025 voor een samenwenwerking met Closing the Loop.
De prijs werd toegekend voor de campagne “One for One: Mobiele telefoons recyclen in Ghana beschermt het milieu en creëert werkgelegenheid.” Deze campagne heeft Vodafone ontwikkeld in samenwerking met Closing the Loop, de Nederlandse sociale onderneming achter de One for One-dienst.
Ghana
Het is de vijfde prijs die Vodafone Duitsland ontvangt voor deze campagne. One for One kenmerkt door doelgerichte communicatie met een duidelijke boodschap en menselijke verhalen. De samenwerking met Closing the Loop begon in 2022. Sindsdien is One for One geïntegreerd in de klantreis van Vodafone Duitsland. Voor elke nieuw verkochte telefoon wordt één afgedankte telefoon ingezameld en op verantwoorde wijze gerecycled in Afrika.
De SABRE-jury prees de campagne vanwege de meetbare impact. Ook noemden ze de oprechte storytelling en het vermogen om op grote schaal positieve verandering te realiseren.