Het Franse Dipli heeft samen met Orange een digitale inruilservice voor smartphones gelanceerd voor zowel klanten als niet-klanten van het telecombedrijf.
Het platform moet een eenvoudige manier bieden om oude smartphones in te ruilen. De samenwerking speelt volgens de partijen in op de groeiende vraag naar duurzame oplossingen in Frankrijk.
Frankrijk
Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau IPSOS blijkt dat bijna zeven op de tien Franse consumenten nog nooit hun oude telefoon hebben verkocht. Een aanzienlijk deel van de respondenten gaf aan vertrouwen te hebben in hun telecomprovider voor dergelijke diensten. Snelheid en eenvoud zijn daarbij belangrijke zijn. Om in te spelen op deze behoeften, biedt Orange de inruilservice aan, waarbij de prijzen online gelijk zijn aan die in de fysieke winkels.
De inruilservice maakt gebruik van technologie van Dipli. Het platform berekent inruilaanbiedingen. Dat geldt ook voor apparaten met defecten. Dipli werkt samen met refurbishers om smartphones een tweede leven te geven. De gehele inruilprocedure is transparant en eenvoudig, en de verzending van ingeleverde telefoons is gratis.
Door oude apparaten te recyclen en te hergebruiken, wordt verspilling verminderd en wordt bijgedragen aan een duurzamere technologiepraktijk. “Deze online inruilservice is een bewijs van Orange’s inzet voor een efficiënte, omnichannel aanpak,” aldus Reynold Simonnet, CEO en medeoprichter van Dipli.