• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
Circulaire IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Jaarcongres Circulaire-IT 2024 (NL)
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Jaarcongres Circulaire-IT 2024 (NL)
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

CIT-community CIT - 1144x317

iFixit breekt met Samsung en beschuldigt het bedrijf van repairwashing

24-05-2024
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

iFixit ontvangt niet langer onderdelen en interne schema’s van Samsung nadat het partnerschap tussen de twee is verbroken.

iFixit SamsungSamsung heeft twee jaar samengewerkt met iFixit om klanten een zelfreparatiedienst te bieden. Dat is nu echter voorbij. In een interview met The Verge en een blogpost op de eigen site stelt iFixit dat Samsung zich niet aan de afspraken zou houden. Daardoor hebben de twee partijen geen nieuwe overeenkomst kunnen sluiten.

Duur en gelijmd

De belangrijkste redenen waren de prijs van originele vervangende onderdelen en de beperkingen opgelegd door Samsung. Onafhankelijke reparateurs konden bijvoorbeeld niet bij iFixit inkopen omdat Samsung de verkoop van onderdelen beperkte tot zeven stuks per koper binnen een periode van drie maanden. Ook stuurde Samsung geen onderdelen van nieuwe apparaten naar iFixit. Het nieuwste model dat binnen de samenwerking gerepareerd kon worden was de Samsung Galaxy S22. Die is ondertussen twee jaar oud.

Repairwashing

iFixit beschuldigde Samsung zelfs van “repairwashing”. Het bedrijf zou minder doen om de reparatie van zijn apparaten mogelijk te maken dan uit hun communicatie blijkt. “De prijzen van de onderdelen waren zo hoog dat veel consumenten ervoor kozen hun apparaten te vervangen in plaats van te repareren”, zo schrijft iFixit op hun blog. “En het ontwerp van de Galaxy-apparaten van Samsung bleef frustrerend genoeg aan elkaar gelijmd, waardoor we gedwongen waren om batterijen en schermen in gekoppelde bundels te verkopen, wat de kosten verhoogde.”

In een verklaring aan Android Authority bevestigde Samsung dat het reparatieonderdelen voor zijn apparaten zal blijven aanbieden via een website genaamd Samsungparts.com, die wordt beheerd door een andere reparatieaanbieder genaamd Encompass.

Right to repair

Samsung blijft volgens de Right to Repair-wetgeving in Europa verplicht vervangende onderdelen en documentatie aan zijn klanten beschikbaar te stellen. De vraag blijft hoe toegankelijk de prijs hiervoor gaat zijn. Voor iFixit zelf geldt dat ze hun voorraden zullen opmaken en nog steeds reserveonderdelen van derden zullen bieden, evenals reparatiegidsen.

Tags: ifixitpartnerschapright to repairsamsung

Gerelateerde Berichten

Back Market campagne richt zich op Fast Tech

2025/05/14

Foxway breidt samenwerking met Samsung in Duitsland uit

2025/04/15
Volgend bericht

Frans platform roept om uitstel verplichting USB-C

Aankomende events

Circulaire-IT Vervolgbijeenkomst reparatiesector

05-06-2025 - 17:00

ASCDI European Executive Summit @ Circular IT Group

23-06-2025 - 22:00

C-IT Jaarcongres 2025

12-12-2025 @ 09:00 , meer

C-IT Round table event – ITAD ’25

28-08-2025 - 17:00

C-IT Community Netwerkevent #3 2025

17-09-2025 - 17:00
View All Events
Bekijk alle evenementen

Circulaire-IT Vacatures

CIT Community - Holland Recycling logo

Holland Recycling: Accountmanager Binnen- en Buitendienst 

door Michiel van Blommestein
08-01-2025
0

Circular IT Group: B2B Sales Specialist bij iUsed

door Michiel van Blommestein
08-01-2025
0

ThePhoneLab: Smartphone Reparatie Specialist

door Michiel van Blommestein
07-08-2024
0

Bekijk alle vacatures

Circulaire-IT is onderdeel van ITChannelPro, hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
ITchannelPRO
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over Circulaire-IT

  • Over Circulaire-IT
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden bedrijvengids
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

0653 510 690
info@circulaire-it.nl

Circulaire-IT is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 Circulaire IT - webdesign Creating4U.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Circulair Algemeen
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-It Congres
  • ePaper
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 Circulaire IT - webdesign Creating4U.