• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
Circulaire IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
    • Circulaire-It Congres
  • C-IT Congres
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
    • Circulaire-It Congres
  • C-IT Congres
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

C-IT community Super Leaderbord - CIT (1144 x 350 px)

Europese consumenten hechten steeds meer waarde aan duurzaamheid

15-09-2022
Michelle-Beeson
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Michelle-Beeson

Het is geen geheim dat Europese consumenten zich steeds meer zorgen maken over de impact van hun consumptie op het milieu. Forrester heeft onlangs nieuw onderzoek uitgevoerd om een beeld te krijgen van de verwachtingen en houding van Europese consumenten ten aan zien van duurzaamheid. Dit waren de bevindingen:

  • Consumenten zoeken actief naar meer milieuvriendelijke opties.

Meer dan de helft van Europese online volwassenen vinden het de moeite waard om meer te betalen voor duurzame en milieuvriendelijke producten. Europese consumenten zoeken in hun kooptraject actief naar opties, zoals recyclebare verpakking en milieuvriendelijke verzending. Merken moeten duurzaamheid daarom een integraal onderdeel van het koopproces maken. Lees meer over de emoties op basis waarvan klanten duurzame beslissingen nemen in deze blogpost.

  • Consumenten voegen niet altijd de daad bij het woord.

Ons onderzoek identificeerde een verschil in de houding van consumenten ten opzichte van duurzaamheid en hun daadwerkelijke gedrag. Obstakels die duurzaam kopen in de weg staan, zoals prijs of gemak, beletten consumenten te kopen op de manier waarop ze dat het liefst zouden doen. Om dit verschil tussen wat consumenten willen en kunnen te verkleinen, moeten organisaties deze obstakels in kaart brengen en wegnemen. Lees meer over wat deze obstakels zijn in de Forrester-blog The Green Consumer Paradox.

  • Duurzaamheidsverwachtingen en -uitdagingen verschillen per land.

De bereidheid van consumenten om iets te doen aan hun zorgen over het milieu, varieert in Europa van land tot land. Een belangrijk deel van de Britse online volwassenen vindt het niet erg om producten te kopen die niet milieuvriendelijk zijn, terwijl Italiaanse consumenten dat minder waarschijnlijk zouden doen. Er is geen ‘one size fits all’-benadering. U moet consumentenonderzoek uitvoeren om de mate van betrokkenheid van uw klanten te bepalen, evenals factoren die hun duurzaamheidseisen aansturen. Lees de blog The New Green Consumer voor meer feiten over groene consumenten.

  • Consumenten geloven niet dat merken hun milieubeloftes nakomen.

Europese consumenten vinden dat merken duurzaamheid moeten bevorderen, maar geloven niet dat ze dat doen. Uit onze data blijkt dat 69% wil dat bedrijven transparanter zijn over hoe zij hun duurzaamheidsdoelstellingen willen halen. Bedrijven moeten daarom transparantie in al hun activiteiten verweven, om het vertrouwen van belanghebbenden in hun milieubeloftes te versterken.

Tags: duurzaamheid

Gerelateerde Berichten

geld

Plannen FTC voor verder oprekken Right to Repair

2022/10/24
martijn lutgerink (trust)

CCO Martijn Lutgerink over nieuwe B2B-aanpak van Trust

2022/08/05
Volgend bericht

Blanco doneert wiping software voor scholen in Afrika

Aankomende events

E-Waste World 2023

27-06-2023 @ 09:00 , meer

Circulaire-IT Community Netwerkevent #3

19-09-2023 - 17:00

IT4Kids 10 jaar

30-09-2023 - 22:00

World Circular Economy Forum

30-05-2023 @ 08:00 , meer

Jaarcongres Circulaire-IT 2023

14-11-2023 - 17:00
View All Events
Bekijk alle evenementen

Circulaire-IT Vacatures

IT4Kids – Vacature Partnership Manager Zakelijke Markt

door Michiel van Blommestein
21-04-2023
0

SiSo: Accountmanager Remarketing

door Michiel van Blommestein
18-01-2023
0

CIT Community

Fairphone Business Development Manager (Business-to-business focus)

door Michiel van Blommestein
06-01-2023
0

Bekijk alle vacatures

Circulaire-IT is onderdeel van ITChannelPro, hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
ITchannelPRO
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over Circulaire-IT

  • Over Circulaire-IT
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden bedrijvengids
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

0653 510 690
info@circulaire-it.nl

Circulaire-IT is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 Circulaire IT - webdesign Yeps.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Circulair Algemeen
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-It Congres
  • ePaper
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 Circulaire IT - webdesign Yeps.

Hallo lezer, onze website maakt gebruik van cookies. Waarom we dat doen? Deze cookies zijn nodig om de site zo goed mogelijk te laten functioneren én zodat we je kunnen voorzien van informatie en advertenties die bij jouw interesses passen. Door verder te klikken op onze website, accepteer je de cookies en vergelijkbare technieken.

Privacyoverzicht

Bepaal welke cookies u wilt toestaan.
U kunt deze instellingen op elk gewenst moment wijzigen. Dit kan er echter toe leiden dat sommige functies niet langer beschikbaar zijn. Raadpleeg de helpfunctie van uw browser voor informatie over het verwijderen van cookies.

MEER INFORMATIE OVER DE COOKIES DIE WE GEBRUIKEN.

Met de schuifregelaar kunt u verschillende soorten cookies in- of uitschakelen:

Cookies instellen
Technisch noodzakelijke of functionele cookies: deze cookies houden anoniem statistieken bij en zijn vereist voor het optimaal functioneren van onze website. Zonder deze cookies kan de werking van de website niet worden gegarandeerd, om deze reden kun je deze cookies ook niet weigeren. Je kunt de cookies eventueel wel verwijderen in je browserinstellingen.

Analytische cookies: deze cookies verzamelen informatie over jouw gedrag op onze website, maar gebruiken we bijvoorbeeld ook om bezoekersstatistieken bij te houden. Deze informatie helpt ons om onze websitebezoekers beter te begrijpen, waardoor we de website continue kunnen optimaliseren.

Tracking cookies: deze worden gebruikt voor het verzamelen van surfinformatie. Bijvoorbeeld door mogelijke interesse tijdens het gebruik van de website te volgen. Door middel van tracking cookies kunnen netwerken informatie verzamelen welke advertenties al zijn bezocht en naar welke specifiek is verder gekeken.

Third-party cookie/advertentie cookie: advertentiecookies brengen je surfgedrag in kaart voor advertentienetwerken. Door middel van deze cookies kunnen deze netwerken je advertenties aanbieden die aansluiten bij jouw interesses. Ook voorkomen deze cookies dat dezelfde advertentie niet meerdere mailen aan dezelfde gebruiker wordt getoond. [LinkedIn cookies, Facebook cookies, Salesfeed cookies, Hotjar]

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookies kunnen niet worden uitgeschakeld. Deze cookies slaan geen persoonsgegevens op. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat de inhoud van de website snel geladen wordt en dat wij jou essentiële beveiligingsmaatregelen kunnen bieden.

Deze cookies kan je niet uitschakelen.

Analytische cookies

Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!

Privacyvbeleid

Meer informatie over ons Cookiebeleid