• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
Circulaire IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Jaarcongres Circulaire-IT 2024 (NL)
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Jaarcongres Circulaire-IT 2024 (NL)
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

CIT-community CIT - 1144x317

Europese consumenten hechten steeds meer waarde aan duurzaamheid

15-09-2022
Michelle-Beeson
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Michelle-Beeson

Het is geen geheim dat Europese consumenten zich steeds meer zorgen maken over de impact van hun consumptie op het milieu. Forrester heeft onlangs nieuw onderzoek uitgevoerd om een beeld te krijgen van de verwachtingen en houding van Europese consumenten ten aan zien van duurzaamheid. Dit waren de bevindingen:

  • Consumenten zoeken actief naar meer milieuvriendelijke opties.

Meer dan de helft van Europese online volwassenen vinden het de moeite waard om meer te betalen voor duurzame en milieuvriendelijke producten. Europese consumenten zoeken in hun kooptraject actief naar opties, zoals recyclebare verpakking en milieuvriendelijke verzending. Merken moeten duurzaamheid daarom een integraal onderdeel van het koopproces maken. Lees meer over de emoties op basis waarvan klanten duurzame beslissingen nemen in deze blogpost.

  • Consumenten voegen niet altijd de daad bij het woord.

Ons onderzoek identificeerde een verschil in de houding van consumenten ten opzichte van duurzaamheid en hun daadwerkelijke gedrag. Obstakels die duurzaam kopen in de weg staan, zoals prijs of gemak, beletten consumenten te kopen op de manier waarop ze dat het liefst zouden doen. Om dit verschil tussen wat consumenten willen en kunnen te verkleinen, moeten organisaties deze obstakels in kaart brengen en wegnemen. Lees meer over wat deze obstakels zijn in de Forrester-blog The Green Consumer Paradox.

  • Duurzaamheidsverwachtingen en -uitdagingen verschillen per land.

De bereidheid van consumenten om iets te doen aan hun zorgen over het milieu, varieert in Europa van land tot land. Een belangrijk deel van de Britse online volwassenen vindt het niet erg om producten te kopen die niet milieuvriendelijk zijn, terwijl Italiaanse consumenten dat minder waarschijnlijk zouden doen. Er is geen ‘one size fits all’-benadering. U moet consumentenonderzoek uitvoeren om de mate van betrokkenheid van uw klanten te bepalen, evenals factoren die hun duurzaamheidseisen aansturen. Lees de blog The New Green Consumer voor meer feiten over groene consumenten.

  • Consumenten geloven niet dat merken hun milieubeloftes nakomen.

Europese consumenten vinden dat merken duurzaamheid moeten bevorderen, maar geloven niet dat ze dat doen. Uit onze data blijkt dat 69% wil dat bedrijven transparanter zijn over hoe zij hun duurzaamheidsdoelstellingen willen halen. Bedrijven moeten daarom transparantie in al hun activiteiten verweven, om het vertrouwen van belanghebbenden in hun milieubeloftes te versterken.

Tags: duurzaamheid

Gerelateerde Berichten

TNO: Doelstellingen rond duurzaamheid onder druk

2025/06/13
NextCloud-Blauwe-Engel

Nextcloud ontvangt Duits milieukeurmerk Blauwe Engel

2025/06/12
Volgend bericht

Blanco doneert wiping software voor scholen in Afrika

Aankomende events

European Broker Meeting 2025

05-11-2025 @ 09:00 , meer

C-IT Jaarcongres 2025

12-11-2025 - 18:00

C-IT Round table event – ITAD ’25

28-08-2025 - 17:00

C-IT Community Netwerkevent #3 2025

17-09-2025 - 17:00
View All Events
Bekijk alle evenementen

Circulaire-IT Vacatures

CIT Community - Holland Recycling logo

Holland Recycling: Accountmanager Binnen- en Buitendienst 

door Michiel van Blommestein
08-01-2025
0

Circular IT Group: B2B Sales Specialist bij iUsed

door Michiel van Blommestein
08-01-2025
0

ThePhoneLab: Smartphone Reparatie Specialist

door Michiel van Blommestein
07-08-2024
0

Bekijk alle vacatures

Circulaire-IT is onderdeel van ITChannelPro, hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
ITchannelPRO
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over Circulaire-IT

  • Over Circulaire-IT
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden bedrijvengids
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

0653 510 690
info@circulaire-it.nl

Circulaire-IT is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 Circulaire IT - webdesign Creating4U.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Circulair Algemeen
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-It Congres
  • ePaper
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 Circulaire IT - webdesign Creating4U.