• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
Circulaire-IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Circulaire-IT Congres archief
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Circulaire-IT Congres archief
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

CIT-2025congres

Brand Finance: Gebrekkige communicatie duurzaamheidsactie is belachelijk duur

04-03-2024
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Door prestaties op het gebied van duurzaamheid niet effectief te communiceren, laten grote bedrijven enorme bedragen liggen.

Dat stelt althans Brand Finance, een organisatie dat de waarde van grote bedrijven vaststelt, na onderzoek in samenwerking met CSRHub en de International Advertising Association (IAA). Het Sustainability Perceptions Index van Brand Finance is gebaseerd op een enquête onder meer dan 150.000 respondenten uit veertig landen.

In het rapport wordt de rol van duurzaamheid bij het beïnvloeden van keuzes in elke bedrijfstak beschreven, en komt de perceptie aan bod van grote merken als het gaat om duurzaamheid. Op basis van de financiële waarde van de duurzaamheidsreputatie kan volgens Brand Finance worden ingeschat hoeveel geld bedrijven mislopen als de perceptie en de daadwerkelijke prestaties niet overeenkomen.

Kloofwaarde

Apple heeft de hoogste duurzaamheidsperceptiewaarde van elk merk, namelijk 33,3 miljard dollar. Dit bedrag wordt gestuwd door de financiële omvang van Apple en de ondersteunende consumentenperceptie. Los van daadwerkelijke duurzaamheidsprestaties toont het onderzoek volgens Brand Finance aan dat consumenten er duidelijk van overtuigd zijn dat Apple zich voldoende inzet om de negatieve impact te minimaliseren, wat hen aanmoedigt om door te gaan met het kopen en bereid zijn een premie te betalen voor de producten.

Microsoft heeft de op één na hoogste totale waarde (22,7 miljard dollar), maar ook de hoogste ‘kloofwaarde’ van elk merk in de index, namelijk 3,2 miljard dollar. “Microsoft heeft uitgebreid deelgenomen aan duurzaamheidsinitiatieven, waaronder de toezegging om tegen 2030 CO2-fneutraal, waterpositief en afvalvrij te worden”, aldus de rapportsaankondiging. “Toch is de communicatie van deze toewijding en vooruitgang enigszins ingetogen geweest. De implicatie hiervan is dat met een gecoördineerde inspanning om zijn duurzaamheidsprestaties effectiever te communiceren, Microsoft meer dan 3 miljard dollar aan waarde kan toevoegen voor aandeelhouders.”

Microsoft staat niet alleen in het laten liggen van waarde op deze manier – 85 merken hebben een positieve ‘kloofwaarde’ van meer dan100 miljoen dollar, wat in totaal 25 miljard dollar bedraagt.

Tags: duurzaamheidOnderzoek

Gerelateerde Berichten

AIM Group ziet forse groei Recommerce en richt speciale analysedivisie op

2025/10/21

Duurzaamheid in bedrijfsvoering vooral kwestie van mensen, zegt Erik Moltzen van HP in ITchannelPro

2025/10/15
Volgend bericht

EU wijzigt producentenverantwoordelijkheid WEEE-richtlijn

Upcoming Events

ecoCompute Conference 2025

13-11-2025 @ 09:00 , more

ASCDI Networking & Pints at the European Broker Meeting

05-11-2025 - 17:30

European Broker Meeting 2025

05-11-2025 @ 09:00 , more

Circulaire-IT Jaarcongres 2025

12-11-2025 - 18:00
View All Events
Bekijk alle evenementen

Circulaire-IT Vacatures

Circular IT Group: Procurement Specialist IT-hardware

door Michiel van Blommestein
22-10-2025
0

Hedghog: LCA & Sustainability Expert

door Michiel van Blommestein
22-10-2025
0

CIT Community - Holland Recycling logo

Holland Recycling: Accountmanager Binnen- en Buitendienst 

door Michiel van Blommestein
08-01-2025
0

Bekijk alle vacatures

Circulaire-IT is onderdeel van ITChannelPro, hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.


Overige publicaties
ITchannelPRO
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over Circulaire-IT

  • Over Circulaire-IT
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden bedrijvengids
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

0653 510 690
info@circulaire-it.nl

Circulaire-IT is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 Circulaire-IT | Beheer: Growing Lemon

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Circulair Algemeen
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-It Congres
  • ePaper
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 Circulaire-IT | Beheer: Growing Lemon