Back Market heeft in een eigen campagne de gelikte presentaties van Apple op de hak genomen: The New One.
Op het moment dat Apple zelf meerdere nieuwe producten officieel presenteerde met veel aandacht voor duurzaamheid, heeft Back Market als tegenantwoord een eigen reclamefilmpje uitgebracht. Met vlieg-effecten en veel te vrolijke dansers is het een karikatuur van de stijl die vooral bekend is van de Amerikaanse producent uit Cupertino. Want wie geen nieuw koopt, hoort er immers niet bij, zo zeggen zulke producenten eigenlijk volgens Back Market.
Niet de eerste keer
Met The New One wil Back Market in de eerste plaats natuurlijk de aandacht vestigen op de eigen marktplaats voor gebruikte smartphones, tablets en andere refurbished apparaten. Tegelijkertijd is het een duidelijke sneer naar grote producenten die ieder jaar hetzelfde product uitbrengen met een paar verbeteringen, zonder aandacht te besteden voor de circulariteit en het hetgebruik van producten.
Het is niet de eerste keer dat Back Market met een ludieke campagne komt. Vorig jaar bracht het bedrijf bijvoorbeeld een filmpje uit waarin katten (met hun negen levens) uit jaloezie tekeer gaan tegen refurbished elektronica en hun gebruikers. The New One echter wel de eerste campagne die Back Market, ook actief in Nederland, wereldwijd gaat voeren.