• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
Circulaire IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Jaarcongres Circulaire-IT 2024 (NL)
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Jaarcongres Circulaire-IT 2024 (NL)
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

CIT-community CIT - 1144x317

Telecomsector boekt duurzame vooruitgang

Onderzoek BearingPoint zet dienstverleners op een rij

04-02-2025
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Volgens de Digital Leaders Study van BearingPoint zijn KPN, VodafoneZiggo en Odido koplopers op het gebied van duurzaamheid in de Nederlandse telecomsector.

Het onderzoek, waarin 86 bedrijven uit 13 sectoren werden geanalyseerd, laat zien dat de telecomsector aanzienlijke vooruitgang heeft geboekt dankzij gerichte investeringen in digitale marketing en duurzame bedrijfsmodellen. Odido komt hierbij als winnaar naar voren binnen de sector.

Duurzaamheid steeds prominenter

Duurzaamheid speelt volgens BearingPoint een steeds prominentere rol in de digitale strategieën van bedrijven. Met name Generatie Z en millennials verwachten dat bedrijven verantwoordelijkheid nemen op dit vlak, en dat dit verder gaat dan alleen het naleven van nieuwe wetgeving, zoals de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD). KPN, VodafoneZiggo en Odido hebben duurzaamheid dan ook actief geïntegreerd in hun digitale klantbenadering.

Zo richt Odido zich op het creëren van duurzame impact door middel van toegankelijke recyclingprogramma’s en educatie over milieubewuste keuzes, waarbij digitale marketing klanten stimuleert om bewuster om te gaan met elektronica. KPN zet zich in voor een volledig circulair bedrijfsmodel en moedigt consumenten aan oude telefoons en modems te recyclen. Via digitale platforms communiceert KPN duidelijk over zijn duurzaamheidsdoelen, waardoor klanten goed geïnformeerde keuzes kunnen maken. VodafoneZiggo zet sterk in op energie-efficiëntie en een circulaire economie. Door onder andere apparatuur te hergebruiken en datacenters te verduurzamen, verkleint Vodafone zijn ecologische voetafdruk. Bovendien maken kunstmatige intelligentie en slimme technologieën de klantbeleving efficiënter en helpen ze energieverspilling te voorkomen.

Abonnementsvormen

Volgens de Digital Leaders Study versterken digitale transformatie en duurzaamheid elkaar binnen de telecomsector. Naast investeringen in kunstmatige intelligentie en gepersonaliseerde klantreizen, gebruiken bedrijven deze technologieën ook om hun duurzaamheidsdoelen te realiseren.

BearingPoint adviseert telecombedrijven om zich in de komende jaren te richten trends als AI-gestuurde chatbots en fysieke servicepunten verminderen, duurzame bezorgopties en online selfserviceplatforms die de uitstoot van CO2 helpen verminderen, en circulaire abonnementsvormen waarbij oude apparatuur wordt hergebruikt en gerepareerd.

Tags: bearingpointduurzaamheidOnderzoektelecom

Gerelateerde Berichten

Microsoft Environmental Sustainability Report rapporteert voortgang in duurzaamheidsdoelen voor 2030

2025/06/04

Europese inruil smartphones loopt sterk achter op Amerikanen

2025/05/14
Volgend bericht

EUREFAS onderdeel van ESPR expertgroep

Aankomende events

ASCDI European Executive Summit @ Circular IT Group

23-06-2025 - 22:00

C-IT Jaarcongres 2025

12-12-2025 @ 09:00 , meer

C-IT Round table event – ITAD ’25

28-08-2025 - 17:00

C-IT Community Netwerkevent #3 2025

17-09-2025 - 17:00

C-IT Community Netwerkevent #2 2025

24-06-2025 - 17:00
View All Events
Bekijk alle evenementen

Circulaire-IT Vacatures

CIT Community - Holland Recycling logo

Holland Recycling: Accountmanager Binnen- en Buitendienst 

door Michiel van Blommestein
08-01-2025
0

Circular IT Group: B2B Sales Specialist bij iUsed

door Michiel van Blommestein
08-01-2025
0

ThePhoneLab: Smartphone Reparatie Specialist

door Michiel van Blommestein
07-08-2024
0

Bekijk alle vacatures

Circulaire-IT is onderdeel van ITChannelPro, hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
ITchannelPRO
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over Circulaire-IT

  • Over Circulaire-IT
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden bedrijvengids
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

0653 510 690
info@circulaire-it.nl

Circulaire-IT is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 Circulaire IT - webdesign Creating4U.

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Circulair Algemeen
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-It Congres
  • ePaper
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 Circulaire IT - webdesign Creating4U.