Odido introduceert Toestelinruil, een dienst waarmee gebruikers hun oude smartphone kunnen inleveren voor korting op een nieuwe.
Via een online zelfservice krijgen gebruikers van Toestelinruil direct inzicht in de waarde van hun toestel. In de fysieke winkels bepalen medewerkers de waarde ter plekke, waarna het bedrag direct is te gebruiken. Wie kiest voor uitbetaling kan het toestel opsturen via PostNL, waarna na controle binnen twee werkdagen wordt uitbetaald.
Het bedrijf zegt dat het verrassingen in het proces wil voorkomen door uitsluitend realistische waardes te hanteren. Daarom ontbreekt bijvoorbeeld de categorie “zo goed als nieuw”, omdat toestellen volgens Odido zelden volledig aan die omschrijving voldoen.
Verlenging levensduur
Met het programma richt Odido zich op het verlengen van de levensduur van apparaten en het verminderen van materiaalgebruik. Ingeleverde toestellen worden opnieuw ingezet of gerecycled om de vraag naar nieuwe grondstoffen te beperken. “Met ons handige en eerlijke inruilprogramma moedigen we iedereen aan om dat oude toestel, dat vaak vergeten in een la ligt, in te leveren”, zegt Tisha van Lammeren, CCO bij Odido.
Toestelinruil is ontwikkeld in samenwerking met Assurant, waarmee de operator eerder al een toestelverzekering heeft opgezet. Toestelinruil is ook beschikbaar voor niet-klanten van de telecomoperator.







