• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
Circulaire-IT
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Circulaire-IT Congres archief
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Nieuws
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-IT Jaarprogramma
  • C-IT Congres
    • Circulaire-IT Congres archief
  • ePapers
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
Circulaire-IT
Geen resultaat
Bekijk alle resultaten

CIT-community CIT - 1144x317

Nokia introduceert repareerbare G22 in samenwerking met iFixit

22-08-2023
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

De recent geïntroduceerde Nokia G22 smartphone stelt volgens de fabrikant duurzaamheid en vooral repareerbaarheid centraal.

Daarover schrijft Nokia in een blogpost. Crux is dat de G22 in ontwerp aansluit op de toekomstige wettelijke verplichting binnen de EU dat onderdelen als accu’s tegen 2027 volledig vervangbaar moeten zijn. In samenwerking met iFixit zijn ook gedetailleerde reparatiehandleidingen en reserveonderdelen ter beschikking gesteld. Deze samenwerking beoogt de reparatieprocessen toegankelijker te maken voor Nokia G22-gebruikers en voor toekomstige smartphones met vergelijkbare reparatiemogelijkheden.

Irritatie

Volgens een recent onderzoek uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk geeft 55 procent van de ondervraagden volgens Nokia toe dat ze hun telefoon binnen een periode van tweeënhalve maand na aanschaf hebben beschadigd. De frustratie die gepaard gaat met beschadigde schermen en defecte apparaten is bekend bij velen.

Het ontwerp van de smartphone is volgens Nokia ook milieuvriendelijk vanwege het gebruik van duurzaam gemaakte onderdelen. Bovendien heeft de Nokia G22 een batterijduur van drie dagen, wat betekent dat gebruikers langer kunnen genieten van hun apparaat zonder frequente oplaadbeurten.

“De Nokia G22 is een stap in de goede richting, en we hebben meer bedrijven nodig die hun voorbeeld volgen en duurzaamheid prioriteit geven in hun productontwerp”, zegt Kyle Wiens, CEO van iFixit. Adam Ferguson, Hoofd Productmarketing bij HMD Global, benadrukt dat de Nokia G22 is ontworpen met oog op zowel reparatiemogelijkheden als prestaties, en dat deze aspecten worden geleverd zonder extra kosten voor de gebruiker.

Tags: ifixitnokiareparatie

Gerelateerde Berichten

Back Market stapt in de repairmarkt en biedt reparatieplatform aan

2025/09/23

Kwartje valt: publieke omroep besteedt aandacht aan reparatie

2025/09/22
Volgend bericht

Eerste sprekers European Broker Meeting bekend

Upcoming Events

ITAD + Mobile Europe 2026

15-04-2026 @ 09:00 , more

IERC International Electronics Recycling Congress

21-04-2026 @ 09:00 , more

Circulaire-IT – Reparatie & lifecyclemanagement bijeenkomst

11-02-2026 - 17:00
View All Events
Bekijk alle evenementen

Circulaire-IT Vacatures

Aces Direct: Technisch medewerker IT

door Michiel van Blommestein
21-11-2025
0

Out of Use: Coördinator Reuse IT-materiaal

door Michiel van Blommestein
21-11-2025
0

Circular IT Group: Manager Software Development

door Michiel van Blommestein
21-11-2025
0

Bekijk alle vacatures

Circulaire-IT is onderdeel van ITChannelPro, hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.


Overige publicaties
ITchannelPRO
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over Circulaire-IT

  • Over Circulaire-IT
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Aanmelden bedrijvengids
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

0653 510 690
info@circulaire-it.nl

Circulaire-IT is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 Circulaire-IT | Beheer: Growing Lemon

Geen resultaat
Bekijk alle resultaten
  • Home
  • Nieuws
    • Circulair Algemeen
  • Evenementen
  • Bedrijvengids
  • Magazines
    • ITchannelPRO
    • Datacenter works
    • Cloudworks
    • InfoSecurity
  • C-IT community
    • Community
    • Circulaire-It Congres
  • ePaper
  • Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Inloggen
  • Aanmelden
  • Contact

© 2022 Circulaire-IT | Beheer: Growing Lemon