HP Benelux stelt channelpartners in staat om gedetailleerde CO2-gegevens per product direct te integreren in hun productpagina’s.
Daarmee ondersteunt het bedrijf partners bij het versterken van hun duurzaamheidsstrategie en commerciële positie. Via contentplatforms zoals Icecat en 1WorldSync kunnen partners automatisch land-specifieke gegevens over emissies uit productie, transport, energieverbruik, verbruiksmaterialen en end-of-life verwerking opnemen. Deze informatie helpt hen om duurzaamheid beter te verankeren in hun verkoopproces.
Partners die al gebruikmaken van Icecat of 1WorldSync ontvangen de nieuwe data automatisch. Andere partners kunnen via het HP Web Content Solutions for Partners-portaal toegang krijgen tot de informatie en uitleg vinden over geautomatiseerde contentintegratie.
HP Amplify Impact
De uitbreiding sluit aan bij het HP Amplify Impact-programma, dat wereldwijd meer dan 4.500 partners ondersteunt bij het behalen van duurzaamheidsdoelen. Volgens HP heeft 71 procent van de deelnemende partners hun succes bij duurzaamheidsdeals vergroot en heeft de helft nieuwe klanten aangetrokken dankzij hun inzet op dit gebied. “Internationaal groeit de vraag naar transparantie in CO2-rapportage per product—van ESG-rapportages tot publieke aanbestedingen”, zegt zegt Hjalmar van Veen, Director Commercial Channel HP Benelux. “Door de footprint-data beschikbaar te maken via de bekende content platformen maakt HP een belangrijke stap voorwaarts in het transparant maken van deze gegevens voor klanten en partners. Zo maken we duurzaamheid niet alleen zichtbaar, maar direct toepasbaar in het commerciële proces.”
Met de beschikbaarstelling van de CO2-gegevens wil HP inspelen op de groeiende vraag naar transparantie in CO2-rapportages, zowel in ESG-verslaglegging als bij publieke aanbestedingen.







