MicroFix benoemt Chiel van den Berg tot commercieel directeur en wil reparatie en levensduurverlenging sterker verankeren in de IT-keten.
Chiel brengt ervaring mee uit OEM- en distributieomgevingen waar commerciële keuzes volgens Microfix direct samenhangen met servicekwaliteit, schaalbaarheid en ketenafspraken. Bij MicroFix wil hij die ervaring benutten om reparatie en service neer te zetten als een betrouwbaar en economisch haalbaar alternatief binnen bestaande IT-processen. Hij was al actief binnen Microfix sinds oktober, maar nu is de aanstelling dus permanent.
De aanpak die Microfix nastreeft vereist nauwe afstemming tussen serviceafdelingen, partners en ketenpartijen. Met de komst van Chiel van den Berg wil het bedrijf meer regie brengen in het schaalbaar maken van reparatie als volwaardige propositie. “We willen de focus verleggen van reparatie als operationele oplossing naar een volwassen commercieel aanbod,” stelt MicroFix.
Strategie en nieuwe proposities
Als commercieel directeur gaat Van den Berg de commerciële strategie van MicroFix aansturen. Hij ontwikkelt nieuwe proposities, versterkt partnerrelaties en borgt dat reparatie en levensduurverlenging standaard worden meegewogen in commerciële keuzes. “Reparatie moet de norm zijn, niet de uitzondering,” zegt Van den Berg. “Dat vraagt om keuzes die de volledige levensduur van IT-apparatuur en de belangen van alle ketenpartijen meenemen.” Recent introduceerde Microfix het programma Greenfix. Dat refurbishingprogramma moet een standaard bieden voor de verlenging van levensduur van apparaten.






