Blancco Technology Group heeft zijn partnerprogramma aangepast met als doel de enterprise-business de komende jaren te doen verdubbelen.
De leverancier van wiping-software, een de-facto standaard in de ITAD-markt, gaat de middelen beschikbaar voor partners met 200 procent verhogen. Volgens het bedrijf loopt dan 70 procent van de deals via partners.
MSP’s, aanbieders van oplossingen, system integrators, distributeurs, wederverkopers en OEM’s maken onderdeel uit van het partnernetwerk van Blancco. Het programma heeft een enkelvoudige structuur dat bestaat uit vier onderdelen: sales, service, ontwikkeling en distributie. Voordelen voor degenen die zich aanmelden zijn onder andere dealregistratie, kortingen en een nieuw beloningsprogramma, zo kondigt Blancco aan.
Enorme kans
“Er ligt een enorme kans om bedrijven bewust te maken van de risico’s van slechte gegevensbeheerpraktijken en hoe deze te beperken,” aldus Jon Mellon, President, Global Sales, Marketing & Field Operations bij Blancco. “We kunnen dit alleen doen door gebruik te maken van de sterke punten en expertise van onze partners. Daarom dat we ons sterk richten op het verbeteren van bestaande relaties en het aangaan van nieuwe relaties met partners die het levenscyclus van enterprisegegevens beheren en beïnvloeden.”
“Ons ontwikkelende partnerecosysteem is gebaseerd op de visie van Blancco op de onschatbare rol die partners spelen in onze groei”, zegt Christina Walker, Global Director – Channel bij Blancco. “Daarom versterken we ons channel-programma en richten we ons op het bieden van een vereenvoudigde ervaring die onze partners helpt om meer zaken te doen en uiteindelijk groei te realiseren. Met aanzienlijk meer investeringen in onze distributie, enablement, platform en marketinginspanningen kunnen we onze partnerresources naar een hoger niveau tillen en uitbreiden en nog robuustere prikkels bieden. Ons ultieme doel is ervoor te zorgen dat onze partners over de middelen beschikken die ze nodig hebben om succesvol te zijn.”