LetMeRepair maakt zijn intrede in de service- en reparatiemarkt in de Benelux-regio door het personeel, de activa en de activiteiten van Servilux (Servinter) in het Belgische Hasselt over te nemen.
De financiële en operationele overname is ingegaan op 29 augustus 2022. De assetdeal zorgt voor een naadloze operationele overdracht voor alle fabrikanten en klanten die momenteel in de Beneluxregio worden beheerd. De nieuwe onderneming handelt onder de naam LetMeRepair Benelux BV.
Logistiek netwerk
Servilux heeft zich volgens LetMeRepair in verleden al geprofileerd als een belangrijke servicepartner voor toonaangevende fabrikanten en retailers in de Beneluxregio. Servilux
specialiseert zich vooralsnog in consumentenelektronica en kleine- en grote huishoudelijke apparaten. Servilux heeft een eigen logistieke infrastructuur uitgebouwd om goederen op te halen of te leveren, hebben ze een retailshuttle en organiseren ze een nachttransporten om onder andere reserveonderdelen te leveren bij zowel de eigen on-site technici als bij externe on-site technici. “Het dicht niet alleen een gat in de Europese aanwezigheid van LetMeRepair, maar versterkt ook onze competentie in de on-site service en de reparatie van grote huishoudelijke apparaten”, zegt Karl Dominick, CEO van LetMeRepair. “Business is globaal – oplossingen zijn lokaal. Dat is ons motto en we zijn blij dat we het nu ook naar een andere belangrijke regio in Europa kunnen brengen.”
Philip Geuns, voormalig Customer Relations Officer bij Servilux, is in dienst getreden bij LetMeRepair Benelux als General Manager. LetMeRepair heeft twee leden van haar Executive Committé aangesteld als Interim Managing Directors. Petra Burkardt (Directeur Operations Europe) en Karl Sittinger (Commercieel Directeur Europe) die de overgangsperiode en de integratie in de LetMeRepair Group zullen coördineren en ondersteunen.