‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’

digitaal dossier | MS Teams

Voor Xelion is een eenvoudige plug beschikbaar waarmee diens geavanceerde telefoniediensten op het platform Xelion7 eenvoudig zijn te koppelen aan Microsoft Teams. Teams biedt veel voordelen, zoals hun fantastische prestatie om te videobellen, maar heeft hiernaast belangrijke tekortkomingen op het terrein van telefonie’’, vindt content marketeer Suzanne van der Voet. 

Het Nederlandse Xelion heeft altijd al de visie dat gebruikers horen te beschikken over de middelen om efficiënt samen te werken, en optimaal bereikbaar zijn via vaste en mobiele telefonie, vertelt content marketeer Suzanne van der Voet. De recente populariteit van Microsoft Teams toon natuurlijk de grote voordelen van collaboration tools, maar kan oplossingen van andere leveranciers soms overschaduwen. “Met onze koppeling zorgen we ervoor dat Teams-gebruikers ook direct beschikken over de krachtige telefoniefuncties uit het Xelion-platform aangezien die niet in Teams zitten”, zegt Van der Voet. “De integratie is provideronafhankelijk en wordt in enkele muisklikken geactiveerd zodat een gebruiker er direct mee aan de slag kan. Dus geen complexe migratie, geen verlies aan functies en geen desinvestering in bestaande processen en tools.” 

Open API’s 

Het platform Xelion7 is een meermalen bekroonde communicatieoplossing die bekend staat om haar uitgebreide functionaliteiten. Xelion werkt met open API’s waardoor het eenvoudig is om integraties te maken met zakelijke tools. Zo kunnen klanten gebruik maken van vast/ mobiel-integratie, flexibele aanmelding in meerdere hunt-groepen en wallboards, integratie met CRM-systemen en reporting tools. 

Aansluiten op behoefte 

De integratie van Xelion met Teams biedt naast de extra functionaliteiten ook een ander belangrijk voordeel: elke gebruiker krijgt maatwerkoplossing die aansluit bij zijn behoefte. Van der Voet: “Voor MKB’ers kunnen de kosten per medewerker oplopen als ze iedere medewerkers een licentie voor Microsoft Exchange en Business Voice geven. Met Xelion à la carte neemt een onderneming alleen een Teams-licentie voor de medewerkers die Teams echt nodig hebben. Het kan bijvoorbeeld efficiënter zijn om de helpdesk of het secretariaat te laten bellen met Xelion en anderen met Teams. Dat kan vijftig procent schelen op de maandelijkse abonnementskosten. En bovendien: de integratie van Xelion biedt bedrijven meer functies, geen migreren en toch één adresboek en presentielijst voor iedereen. Ongeacht wie er wel of niet met MS Teams werkt. Dat is toch ideaal.” 

De aanvulling op Teams ligt hem bij integraties met uitgebreidere communicatieoplossingen

Aankomende events

Circulaire-IT Vacatures