Vodafone biedt klanten een batterijgarantie waarmee zij tot drie jaar lang gratis de batterij van hun smartphone kunnen laten vervangen wanneer de capaciteit onder de 80 procent zakt.
De dienst geldt voor iedereen die sinds 8 september 2022 een nieuwe telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht. Klanten kunnen hun toestel laten controleren in een Vodafone winkel. Als de batterijcapaciteit onder de grens van 80 procent ligt, vervangt Vodafone de batterij en krijgt de klant het toestel terug met een nieuwe batterij.
Stap voor stap
Het proces verloopt stap voor stap. Eerst controleren klanten de batterijcapaciteit van hun telefoon. Bij iPhones kan dit via de instellingen en bij Android-telefoons via de instellingen of met een app zoals AccuBattery. Daarna leveren klanten hun toestel in bij een Vodafone of Ziggo winkel. Vodafone verzorgt de verzending naar het reparatiecentrum en houdt klanten op de hoogte via e-mail. Na de reparatie wordt het toestel bij de klant thuisbezorgd.
Vodafone adviseert klanten vooraf een back-up te maken en een tijdelijk toestel mee te nemen. Medewerkers in de winkels bieden ondersteuning bij het inleveren van de telefoon en het voorbereiden van de reparatie.
Levensduur
Met de garantie wil Vodafone de levensduur van telefoons verlengen en bijdragen aan duurzamer gebruik. Volgens Ewout Kalkman, Director Vodafone, is de batterijgarantie een logische stap. “Met deze toevoeging op ons huidige serviceaanbod hoeven klanten niet meer onnodig een nieuwe telefoon te kopen door een minder goed werkende batterij”, zegt hij. “Dat scheelt kosten, geeft de klant langer plezier van de telefoon en zorgt bovendien voor minder elektronisch afval.”