Odido introduceert samen met Assurant een verbeterde toestelverzekering met ruimere dekking, lagere premies en snelle vervanging.
De telecomaanbieder biedt de nieuwe verzekering aan voor telefoons, tablets en smartwatches. Nieuw is dat AppleCare Services onderdeel uitmaakt van het pakket voor iPhone-gebruikers. Daarmee krijgen klanten rechtstreeks toegang tot service en support van Apple. Reparaties verlopen via Apple Stores en erkende serviceproviders, waarbij originele onderdelen worden gebruikt.
Standaard en Zorgeloos
De verzekering kent twee varianten. Standaard dekt schade aan toestellen en accessoires die gelijktijdig zijn beschadigd of gestolen. De variant Zorgeloos voegt hier ook diefstal en verlies aan toe, waarbij verlies alleen geldt voor telefoons. Een claim die op werkdagen en zaterdagen voor 14.30 uur is goedgekeurd, leidt in de meeste gevallen tot vervanging van het toestel op dezelfde of de volgende dag. Klanten kunnen ook kiezen voor een spoedreparatie om hun eigen toestel te behouden.
Een belangrijke wijziging is dat de garantie onbeperkt doorloopt zolang de verzekering actief is. Voorheen was dit beperkt tot 24 maanden. Daarnaast zijn de premies in veel gevallen lager dan bij eerdere verzekeringsproducten.
“Als enige telecomaanbieder in Nederland biedt Odido nu AppleCare services aan”, beweert Tisha van Lammeren, CCO Mass Market bij Odido. “Juist omdat we vinden dat technologie altijd voor je moet werken, en als het even niet lukt je erop wil kunnen rekenen dat je snel weer verder kunt met wat belangrijk is.”
Assurant is internationaal al langer actief op het gebied van reparaties en refurbished.