Het platform Mr Again laat gebruikers zoeken naar een geschikte reparateur voor hun smartphone en andere IT-apparaten. Een kleine introductie door de oprichters.
Mr Again is ontstaan uit een combinatie van frustratie en ambitie. Joost ondervond hoe lastig het was om online een betrouwbare reparateur te vinden voor zijn kapotte telefoon. Pim had een sterke interesse in de circulaire economie en was via de Facebookgroep Young Creators actief op zoek naar een idee waarmee hij op dat vlak impact kon maken. We kwamen in contact vanwege de duidelijke match in onze ambitie om een schaalbaar circulair initiatief op te zetten.
De naam Mr Again
Tijdens onze eerste ontmoeting ontstond in slechts 45 minuten het idee voor Mr Again. De combinatie van schaalbare impact en een circulaire missie vormde de basis voor het concept. De naam Mr Again, met de gedachte “Make Ready Again” als uitgangspunt, is dan ook niet veel later geboren.
Met Mr Again willen we laten zien dat reparatie de norm kan zijn. Door het voor consumenten zo eenvoudig en transparant mogelijk te maken om een betrouwbare reparateur te vinden, wordt weggooien minder aantrekkelijk. Via het platform kunnen consumenten reparateurs vergelijken op prijs, snelheid, garantie en klantbeoordelingen. Geen onverwachte kosten of lastige processen: je ziet direct wat je opties zijn. kunt eenvoudig een afspraak maken en bent altijd verzekerd van een duidelijk garantietermijn en andere service voorwaarden.
Uitbreiding
We zijn gestart met de meest voorkomende reparaties: smartphones, laptops en tablets. Die kent iedereen, en daar zit vaak het grootste volume in reparaties. Zoals Pim altijd zegt: “Uiteindelijk willen we uitbreiden naar alles waar een stekker aan zit.” De eerste steden waarin we actief werden, waren Groningen en Den Bosch, gekozen op basis van gunstige advertentiekosten en een relatief jonge doelgroep. Inmiddels is Mr Again actief in grote steden als Amsterdam, Den Haag, Groningen, Den Bosch en Almere.
Aan de reparateurszijde zagen we een grote diversiteit in typen bedrijven, ieder met hun eigen specialisaties en uitdagingen. Daarom bieden we meer dan alleen een platform. We ondersteunen reparatiebedrijven met slimme tools die bijdragen aan professionalisering, zonder dat ze hun eigen identiteit verliezen. Reparateurs blijven werken onder hun eigen naam, met hun eigen prijzen en servicevoorwaarden. Zo blijven zij trots op en verantwoordelijk voor hun reparatiekwaliteit, en helpen wij met Mr Again hun klantgerichtheid op schaal te brengen.
Afspraken
Zo kunnen kleinere bedrijven kosteloos gebruikmaken van ons CRM-systeem voor het beheren van afspraken, klantcontact en reviews. Grotere bedrijven met meerdere vestigingen kunnen gebruikmaken van functies voor rolverdeling en inzicht in de kwaliteit van uitgevoerde reparaties. Daarnaast leveren we een afsprakenplugin voor hun eigen website of, indien gewenst, een volledige “powered by Mr Again” website.
Op deze manier helpen we reparateurs efficiënter te werken, de klanttevredenheid te verhogen en meer tijd vrij te maken voor waar ze goed in zijn: het vakkundig repareren van elektronische apparaten.
Maandelijks helpen we meer dan 10.000 Nederlanders bij het verlengen van de levensduur van hun elektronische apparaten. Inmiddels hebben zich ook de eerste reparateurs uit België aangesloten, en de ambitie om internationaal op te schalen is volop aanwezig.
Ben je enthousiast geworden over ons verhaal en wil je een keer sparren of kennismaken? Neem gerust contact met ons op. We gaan graag in gesprek.
Go fix it!