Telemos is toegetreden als Authorized Warranty Service Provider voor Lenovo-apparaten, waardoor het bedrijf reparaties binnen en buiten garantie mag uitvoeren.
Het servicecenter in Woerden is volgens Telemos volledig uitgerust voor zorgvuldige reparaties van producten van Lenovo. Het stelt Lenovo-gebruikers ook in staat zelf kleinere reparaties uit te voeren, met bestelbare onderdelen. Telemos biedt gecertificeerde Lenovo-specialisten.
Zakelijke reparaties
Voor zakelijke klanten met een eigen IT-afdeling biedt Telemos een service waarbij reparaties op vaste dagen worden uitgevoerd. De communicatie met eindgebruikers wordt hierbij verzorgd door de interne IT-afdeling, wat volgens het bedrijf een gestroomlijnde afhandeling waarborgt.
Via geïntegreerde portals kunnen gebruikers storingen melden en real-time de reparatiestatus van hun Lenovo-apparaten volgen. In lijn met het ‘Right to Repair’-principe zet Telemos zich naar eigen zeggen in voor duurzaamheid door te geloven in het repareren van apparaten voor een tweede leven.
Lenovo zet steeds nadrukkelijker in op het verlengen van de levensduur van apparaten. Afgelopen maart riep de producent al een Certified Refurbished-programma in het leven.