Ynvolve heeft BuyBack as a Service, en dat werkt zo

IT-dienstverlener Ynvolve heeft met BuyBack as a Service een dienst geïntroduceerd voor onder meer controle, decomissioning, wiping, tracking en afvoer.

BBaaS moet IT-assets een tweede leven geven en voor klanten de kosten verlagen. De ROI van bestaande IT-apparatuur wordt met BBaaS hoger, zo stelt Ynvolve, doordat de levensduur wordt verlengd. Het programma stelt bedrijven ook in staat om hun ecologische voetafdruk te verkleinen en mogelijk de vraag naar de productie van nieuwe activa te verminderen.

Het opwaarderen van de IT-infrastructuur om aan nieuwe eisen te voldoen is volgens het bedrijf een uitdaging. Bedrijven hebben een budgettaire en ecologische verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat hun behoefte aan extra capaciteit financieel haalbaar en ecologisch duurzaam is.

Het proces

“Ik begin het proces vaak door bedrijven te vragen: “Hebt u een strategie voor uw overtollige IT-middelen?”, zo zegt Maxime Marcotte in een blogpost van het bedrijf. “Zo niet, dan voeren we een gesprek om hun situatie en locaties te beoordelen. Veel bedrijven zullen de exacte omvang van hun activa niet kennen, dus verzamelen we informatie en maken we een plan met ons contactpunt in dat bedrijf. Een deel van ons voorstel hangt af van de logistiek en de specifieke behoeften van de klant. We beoordelen dus eerst de uitrusting. Als we weten welke apparatuur er is en hoeveel, kunnen we de logistiek plannen en de waarde van de activa inschatten om een aankoopvoorstel te maken. Onze offertes zijn gebaseerd op een waardering voor niet alleen de chassis, maar ook de onderdelen ervan. Deze onderdelen en componenten worden getest en toegevoegd aan onze inventaris, zodat we opgeknapte apparatuur kunnen bouwen en configureren volgens aangepaste specificaties voor onze klanten. Dit zorgt voor een grotere mate van hergebruik. Wat ik bedoel is dat we grotendeels kunnen voorkomen dat deze onderdelen te vroeg in hun levenscyclus worden gerecycled.”

Mobiele versie afsluiten